Decathlon
Decathlon Essential Gear
Jaar
2019
Project Focus
In-store experience
Sector
Marketing, Retail
The Challenge
Dobit Solutions vroeg ons om een interactieve digitale ervaring te bouwen voor hun klant Decathlon. De kiosken in de Decathlon-winkels moesten klanten helpen bij het vinden en kopen van de juiste hockeysticks en accessoires. Of wij dat konden? Natuurlijk! 💪
Our Solution
We namen de uitdaging aan en verdiepten ons in de technologieën die nodig waren om dit mogelijk te maken.
Met behulp van Elo-schermen, een Elo backpack en een bewegingsdetectiecamera realiseerden we een Android-gebaseerde oplossing: de Essential Gear Wall App.
De applicatie toont continu een informatieve video. Zodra klanten in de buurt van het scherm komen, worden ze begroet door een personage in de app. Ze krijgen vriendelijk de vraag hoe we kunnen helpen en worden interactief begeleid naar het juiste product.
Wanneer de klant een keuze heeft gemaakt, wordt hij of zij naadloos doorgestuurd naar de commerce app van Decathlon om de aankoop af te ronden.
The Result
In minder dan twee maanden tijd pasten we de benodigde technologie aan, bouwden en testten we de oplossing en lanceerden we de ervaring in een internationaal netwerk van Decathlon-winkels.
Impact
De samenwerking met Decathlon en Dobit Solutions resulteerde in een vernieuwende winkelervaring die klanten actief betrekt en de aankoop van sportartikelen eenvoudiger maakt.
Dankzij de combinatie van interactieve kiosken, realtime begeleiding en een naadloze integratie met de commerce-app konden klanten sneller de juiste keuze maken en hun aankoop meteen afronden.
Voor Decathlon betekende dit niet alleen een verbeterde klantenervaring in de winkel, maar ook extra verkoopkansen en een internationale uitrol in recordtijd.